Plastovitost prostora
Laura Trobec, Daša Pintarič, Urša Uhan
mentor: prof. Maruša Zorec
asistent: doc. Uroš Rustja
sodelavca: Andraž Keršič, Tadej Bolta
demonstratorja: Matija Nahtigal, Elija Štader
Vurnikovi arhitekturi pogosto pripisujemo izrazito dekorativnost, ki pa se nam ob podrobnejšem pogledu razkrije kot sestavljanje različnih plasti, ki to arhitekturo gradijo v njenem bistvu in v njeni poetičnosti. Večplastnost Vurnikove arhitekture postavitev njegove spominske sobe predstavi preko treh tem – tkanja, dematerializacije in funkcionalizma.
Dekorativnost lahko razumemo kot strukturno logiko. Gre za princip vzet iz tkanja. Tako kot se pri tkanju ena in ista struktura prepleta in se združuje v novo strukturo – v tkanino, na isti način Vurnik tvori svojo arhitekturo, vzame en in isti element, ga ponavlja in s tem ustvari strukturo, ki pokrije stavbo, kot nekakšna obleka. Primer sta Zadružna banka in kapelica na Brezju. Z dekorativnostjo Vurnik doseže neko dematerializacijo arhitekture. Lep primer je oltar v kapeli v Trstu kjer kamen izgubi svojo masivnost in dobi občutek lahkotnosti. Deluje kot tkanina, obešana na steno. Pomen dekorativnosti lahko iščemo tudi v njegovi izrazno bolj funkcionalistični arhitekturi, ko dekorativnost na prvi pogled iz njegove arhitekture izgine. Vendar po našem mnenju ta le dobi nov značaj, ko ne gre več za tako očitno izražanje dekoracije, ampak se ta začne izražati preko kompozicijske in konstrukcijske zasnove stavb. Konstrukcija sama postane dekor.
Večplastnost Vurnikove arhitekture se kaže tudi v samem konceptu razstave. V prvi fazi, ko obiskovalec vstopi v prostor, prostor doživi kot popolnoma nevtralno okolje, brez posebnega karakterja, kot nevtralen bel galerijski prostor. V naslednji fazi se na masivne, nevtralne stene začne projicirati vzorec vzet iz Vurnikove arhitekture, ki prostoru da drugačno percepcijo, prostor kar naenkrat postane globlji, večji, lahkotnejši, stena postane struktura, postane krhka – enako kot to doseže Vurnik pri svoji arhitekturi. Na steklenih panojih se s prekritjem več plasti prikažejo najpomembnejša Vurnikova dela. Na subtilen, skoraj nematerialen način je izražen njihov pomen in predvsem večplastnost njegove arhitekture.
Rok Dobrilovič, Kim Širec, Ana Škrbec
Mija Starc, Maja Kobal
- 1letnik: Atrij3drevo
- BREZMEJNOST GOZDA
- BREZMEJNOST HORIZONTA
- ČEZ TIRE V VRT – oživljanje območja ob železnici na Studencih
- DRAVSKI LOFTI – revitalizacija opuščene industrijske hale MTT na Melju
- FRAGMENTI ATELJEJA
- GEOMETRIJA BIVANJA
- HELENA IN IVAN
- HIŠA = MESTO
- HIŠA PLASTNICA – kopališče ob studencu na Studencih
- ISKANJA
- KJER SE MESTO SREČA Z NARAVO – Obuditev stare Meljske komende
- Koroški kolodvor
- KROG
- KUBIK
- Mariborska tekstilna tovarna – elementi
- Mariborska tekstilna tovarna – objekti
- Mariborska tekstilna tovarna – praznine
- MED BALVANI
- MED STUDENCEM IN DRAVO – kopališče ob studencu na Studencih
- Meljska komenda
- MODULARNI STUDENCI – preplet bivanja in javnih površin
- NA POBREŽJU SE PA KOPAMO – Javno kopališče na Pobrežju
- NA TERASAH – kopališče pod Meljskim hribom
- NEOTIPLJIVI SVET
- NOVA PLAST BIVANJA – revitalizacija opuščene industrijske hale MTT na Melju
- NOVI HORIZONT MESTA – stanovanjska soseska nad opuščeno gradbiščno jamo centra MAKS na Studencih
- NOVO SRCE STUDENCEV – akademija za umetnost
- OD INDUSTRIJE DO DRAVE – Kulturni center kot del revitalizacije Melja
- OD VZHODA DO ZAHODA – Regeneracija starega vaškega jedra Studencev
- ODPRTA HIŠA
- ODPRTA ŠOLA
- ODPRTOST STRUKTURE
- Odsev vode v mestu
- OKOLI VRTIČKOV – Stanovanjska soseska v opuščeni tovarni Marko Rosner na Melju
- OSVOBODITEV OBJEKTA – BREZMEJNOST HORIZONTALNEGA PROSTORA
- OSVOBODITEV OBJEKTA – BREZMEJNOST VERTIKALNEGA PROSTORA
- OUT OF THE BOX
- P + R: v park in se pelji – prometno središče Maribor
- PLASTOVITOST PROSTORA
- PO ŽIVLJENJE, MED ZELENJE, NA BALKON – ureditev območja nekdanje carinarnice na Melju
- PODOBE IN ZGODBE
- POGLED POD VALOVI – kopališče na Melju
- PREPLET SPOMINA IN NOVEGA ŽIVLJENJA – ureditev območja nekdanje carinarnice na Melju
- PROSTOR ZA VSE
- Remiza
- Rosnerjeve tovarne
- Ruška cesta in staro vaško jedro Studencev
- Stroji in voda
- TAMov blok – kvalitete stanovanjskega bivanja
- Topografija in morfologija Melja
- TRI HIŠE
- UJETI POGLED
- UMETNOST BRAZD – stanovanjsko naselje vrstnih hiš
- V KROŠNJI
- VALOVANJE – Šola za prehransko samooskrbo v opuščeni tovarni Marko Rosner na Melju
- VPOGLED V BREZMEJNOST JAPONSKE SODOBNE ARHITEKTURE
- VPOGLED V BREZMEJNOST JAPONSKE TRADICIONALNE ARHITEKTURE
- VSE SE ZAČNE NA VZHODU – Kopališče na Melju
- Vurnikova delavska kolonija
- Z VLAKOM V VAKUUM – Stanovanjska soseska Studenci
- Železničarska kolonija
- ZGODBA POZABLJENIH ODMEVOV – Akademija za teater in balet
- ŽIVETI ZA KROŠNJAMI – stanovanjska soseska na Studencih